Veelgestelde vragen

Het antwoord op veelgestelde vragen kan je op deze pagina terugvinden.

Geen antwoord op je vraag gevonden? Neem contact met me op!

Illustratie personaliseren: informatie en opties

Hoe bestel ik een gepersonaliseerde illustratie?

1. Kies de juiste categorie in de shop
2. Upload je foto en geef je voorkeuren door
3.Plaats je bestelling – bestel en betaal eenvoudig online
4. Eerste versie via e-mail – Binnen enkele dagen ontvang je een digitale preview.
5. Feedback & aanpassingen – Niet helemaal tevreden? Geef je feedback en ik pas het aan.
6. Definitieve levering – Na goedkeuring wordt de illustratie geprint en met de post verzonden.

Wat is de prijs van een gepersonaliseerde illustratie?

De prijs varieert op basis van verschillende opties.

Door aan te geven hoeveel personen of dieren er op je foto staan, te kiezen voor met of zonder gezicht, met of zonder achtergrond, en eventuele extra voorwerpen, evenals de aflevermethode en verzendkosten, zal de website je de exacte prijs tonen.

Kan ik de achtergrondkleur kiezen van mijn illustratie?

Ja, dat kan.

Noteer de gewenste kleur in het vak 'extra info'.

Als je geen voorkeur hebt voor een achtergrondkleur, kiezen we een kleur die goed bij de illustratie past.

Je kunt later ook gratis vragen om de achtergrondkleur te wijzigen.

Kan ik de illustratie met een transparante achtergrond ontvangen?

Ja, dat kan.

Noteer dit in het vak 'extra info'.

Je kunt later ook gratis vragen om de illustratie met een transparante achtergrond t ontvangen.

Kan je meerdere foto's combineren in één illustratie?

Ja, dat kan.

Bestel je samengestelde illustratie.

 

Upload alle foto's in de uploadzone en beschrijf duidelijk wat je verwachtingen zijn. Voor het beste resultaat is het handig om meerdere foto's te uploaden.

Wil je nog extra foto's doorsturen? Mail ze naar info@printsbyorphee.be.

Als het niet lukt om de foto's samen te plaatsen of als ik meer informatie nodig heb, neem ik zelf contact met je op.

Mijn foto is in zwartwit, kan de illustratie in kleur?

Ja, dat kan.

Noteer in het voorziene vlak wat de originele kleuren zijn.

Bijvoorbeeld: blond haar, lichtblauwe jurk, bruine schoenen, ...

Of stuur mij via mail een extra foto door waar de juiste kleuren wel te zien zijn.

Ik twijfel over mijn foto

Als je niet zeker weet welke foto het leukste of beste resultaat zal geven als tekening, kan je contact met me opnemen.

Stuur de foto's waarover je twijfelt en ik zal je adviseren.

Stuur een e-mail

 

Elke foto is natuurlijk anders, maar houd zeker rekening met het volgende:

  • De foto is niet te dichtbij (alleen het gezicht geeft vaak niet zo'n mooi resultaat)
  • De foto is niet te ver (het onderwerp is dan vaak te klein)
  • De foto is niet overbelicht (moeilijk voor details)
  • De foto is niet te donker (moeilijk voor details)
  • De mensen staan niet met hun rug naar de camera (dit geeft meestal geen mooi resultaat)

Mijn foto heeft geen goede kwaliteit

De kwaliteit van je foto heeft geen invloed op de kwaliteit van de illustratie. Je ontvangt je illustratie altijd in hoge kwaliteit.

Als het mij niet lukt om een illustratie te maken op basis van de geüploade foto, neem ik contact met je op en vraag ik om een nieuwe foto.

Op welk papier of formaten wordt de illustratie afgedrukt?

Illustraties worden afgedrukt op mat fotopapier van 250 g/m².

Je kan kiezen uit verschillende formaten:

  • 10 × 15 cm (standaard fotoformaat)

  • 15 × 20 cm

  • 20 × 30 cm

  • A4 (21 × 29,7 cm)

  • 30 × 40 cm

  • A3 (29,7 × 42 cm)

Bestellen & betalen

Welke betaalmethodes aanvaard je?

Je kan betalen via:

  • Bancontact
  • PayPal
  • Belfius Pay
  • iDEAL
  • KBC
  • Bankoverschrijving.

Ben je een professionele klant? Dan kan je ook betalen op factuur.

Bij elke bestelling ontvang je automatisch een factuur.

Krijg ik een bevestiging van mijn bestelling?

Ja, na het afronden van je bestelling en betaling ontvang je automatisch een bevestiging per e-mail.

Niets ontvangen? Kijk dan eerst even in je map ‘ongewenste mail’.

Neem gerust contact met mij op om zeker te zijn dat je bestelling goed is doorgekomen.

Stuur een e-mail

Kan ik een factuur krijgen voor mijn bestelling?

Ja, bij elke bestelling ontvang je automatisch een factuur na het afronden van de bestelling.

Kan ik achteraf nog iets aanpassen aan mijn bestelling?

Ja, je kan nog aanpassingen aanvragen.

Stuur me een e-mail als je graag de foto wil wijzigen of als je nog iets wil laten toevoegen of veranderen.

Houd er rekening mee dat hier soms extra kosten aan verbonden kunnen zijn.

Levering & verzending

Hoe lang duurt het voor mijn bestelling wordt verzonden?

Controleer hier de actuele wachttijd

Deze pagina wordt regelmatig bijgewerkt om je de meest actuele informatie te geven.

 

Let op: De wachttijd kan variëren afhankelijk van het moment en de gekozen aflevermethode.

  • Normale wachttijd: 4 tot 10 dagen
  • Wachttijd rond feestdagen: 7 tot 20 dagen

 

Heb je een deadline?
Neem gerust contact met me op. Ik doe mijn best om hiermee rekening te houden.

 

Belangrijk:
Bestel 3 tot 4 weken van tevoren voor drukke periodes zoals Kerstmis, Oudjaar of Valentijn, aangezien het dan vaak extra druk is.

PRINTS by Orphée is niet aansprakelijk voor vertragingen bij de bezorging door de post.

Kan ik mijn bestelling volgen met een track & trace?

Ja, je ontvangt een track & trace-code als je kiest voor een van deze verzendopties:

  • Levering met track & trace naar je adres

  • Levering naar een pakketautomaat

  • Levering naar een afhaalpunt

Let op: kies je voor verzending met postzegels, dan is track & trace niet mogelijk.

Kan ik een digitale illustratie zelf afdrukken?

Ja, je kan het zelf afdrukken.

Een digitale illustratie ontvang je in hoge kwaliteit. De resolutie is geschikt om af te drukken op verschillende formaten.

Als het formaat waarop je zelf wilt afdrukken niet overeenkomt met het formaat van je illustratie, neem dan contact met me op en je ontvangt kosteloos je illustratie in het juiste formaat.

Stuur een e-mail

Kan ik bestellen als ik niet in België woon?

Afgedrukte illustraties, posters en kaartjes worden momenteel alleen geleverd naar België en Nederland.

Digitale illustraties kunnen wel verzonden worden als je buiten België of Nederland woont.

 

Woon je niet in België of Nederland, neem dan contact met me op. Dan zoeken we een oplossing op maat.

Stuur een e-mail

Mijn pakket kwam beschadigd toe met de post

Stuur een e-mail en Voeg ook een foto toe als bewijs.

Ik help je zo snel mogelijk en zoek naar de beste oplossing.

Mijn pakket werd niet geleverd

Stuur een e-mail.

Ik help je zo snel mogelijk en zoek naar de beste oplossing.

Kan ik mijn bestelling ook ophalen in plaats van laten verzenden?

In de meeste gevallen is dit niet mogelijk. Woon je in Kortrijk, dan kan ik – na duidelijke afspraak – een uitzondering maken en thuisafhaling toelaten.

Bestelling en retourbeleid

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Een bestelling annuleren is zeker mogelijk, maar er zijn een aantal voorwaarden met betrekking tot de terugbetaling:

Gepersonaliseerde illustraties en kaartjes:

  • De illustratie is nog niet gemaakt: volledige terugbetaling
  • De illustratie is gemaakt, maar nog niet verzonden: gedeeltelijke terugbetaling, enkel de afdruk- en verzendkosten krijg je terug
  • De illustratie is verzonden/geleverd: geen terugbetaling mogelijk

Digitale posters:

  • De poster is verzonden/geleverd: geen terugbetaling mogelijk

 

Wil je annuleren? Neem dan contact met me op.

Stuur een e-mail

Wat als ik niet tevreden ben met de illustratie?

Je ontvangt altijd eerst een digitale versie van je illustratie. Als de digitale illustratie niet aan je verwachtingen voldoet, hoor ik graag je feedback. Ik druk de illustratie pas af als je helemaal tevreden bent met het digitale ontwerp.

Je kan 2 keer gratis kleine aanpassingen aan de illustratie vragen. Dit zijn aanpassingen aan bijvoorbeeld (achtergrond)kleuren en lijnen.

Grote wijzigingen, zoals het toevoegen van nieuwe voorwerpen of personen, vallen hier niet onder en kunnen extra kosten met zich meebrengen.

Er zit een fout in mijn afgedrukte illustratie

Stuur een e-mail.

Ik help je zo snel mogelijk en zoek naar de beste oplossing.

Andere

Ik heb een cadeaubon of kortingsbon

Voeg de code van je bon toe aan je winkelmandje. De korting wordt automatisch van het totale bedrag afgetrokken.

 

Heb je nog een oude kortingsbon?

Stuur een e-mail

Ik maak een nieuwe code voor je aan die je kan toevoegen aan je winkelmandje.

Ik wil graag een ontwerp laten maken voor mijn bedrijf / huwelijk / geboorte / etc.

Ik maak graag een ontwerp voor jouw speciale gelegenheid of creatieve idee.

Stuur een e-mail

Gelieve zo gedetailleerd mogelijk te omschrijven wat je in gedachten hebt. Graag ook voorbeelden toevoegen als je die hebt.